Busteriai
-
1 - 2 iš 2
Jums skubiai reikalingas automobilis, bet deja, jis neatsidaro, nes baterija "mirė". Ką daryti tokiu atveju? Įkrovimui baterijai reikės bent keletą valandų, o jums reikia skubiai kur nors važiuoti, todėl šis variantas iš karto atsiriboja. Galite bandyti rasti tą, kuris užkurs automobilį, ir vėl tai papildomos problemos, rūpesčiai ir milžiniškos laiko sąnaudos. Geriausia šioje situacijoje naudoti busterį arba paleidimo įrenginį. Ką tai reiškia? Kaip tai veikia? Laikas išsiaiškinti.
Boosteris užvedimui skirtas variklio paleidimui, kai numiršta arba išsikrauna standartinė akumuliatoriaus baterija. Jis sudaro laidai su gnybtais, kurie prijungiami prie akumuliatoriaus kontaktų.
Norint paleisti variklį, tinka du paleidėjų tipai:
Autonominiai. Aprūpinti akumuliatoriumi. Tinka situacijoms, kai nėra elektros. Skiriasi maža talpa, todėl stipriais šalčiais gali nepaleisti automobilio.
Įrenginiai, veikiantys iš elektros tinklo. Kompaktiški, lengvai nustatomos, gali turėti keletą papildomų jungčių įvairiems įrenginiams įkrauti. Tokių bosterių talpa pakankama, kad būtų galima paleisti variklį bet kokiais oro sąlygomis.
Rekomenduojame turėti abiejų tipų įrenginius bagažinėje. Jei su akumuliatoriumi kils problemų tiesioginiame kelyje, tuomet autonominiai starteriai ateis į pagalbą, visais kitais atvejais galima naudoti antro tipo įrengimą.
Yra boosteriai, kurie gali tik įkrauti akumuliatorius, ir yra modeliai, skirti taip pat paleisti akumuliatorius. Įkrovimo įrenginiai būna:
Automatiniai. Juose srovę, laiką ir įtampą kontroliuoja įmontuotas procesorius.
Tradiciški. Srovės ir įtampos lygį vartotojas nustato rankiniu būdu. Jei nustatysite neteisingus rodiklius, akumuliatorius gali visiškai sugesti.
Įkrovimo-starteriai yra universalūs. Juos klasifikuojame kaip profesionalius ir buitinius. Buitinių modelių konstrukcija yra žymiai paprastesnė nei profesionalių analogų. Buitiniai starteriai lengvi, lengvai nustatomi.
Profesionalių modelių dydis didesnis, bet jie yra žymiai galingesni, tačiau kaina jų yra ženkliai didesnė.
Impulsiniai. Transformuoja įtampą į impulsus. Išsiskiria energijos naudojimu, patikimumu, ilgaamžiškumu. Galingi, stabiliai veikia plačiame temperatūrų diapazone, bet neatlaiko staigių įtampos šuolių, todėl dažnai sugenda.
Kondensatoriniai. Automobilio užvedėjas su integruotais kondensatoriais, perkaitimo ir įtampos svyravimų apsaugos sistema, brangūs, bet visiškai pateisina savo aukštą kainą. Greitai įkrauna bateriją, užtikrina patikimą variklio paleidimą net stipriais šalčiais. Būtina pasirinkti kondensatorinius paleidimo įrenginius pagal konkretaus automobilio individualius parametrus.
Akumuliatoriniai. Jie turi paprastą ir patikimą konstrukciją, didelį išėjimo srovės rodiklį. Tokius paleidimo įrenginius pirmiausia įkrauna akumuliatorių ir tik tada paleidžia variklį. Puikus variantas lengviems automobiliams. Kompaktiški, lengvi, nereikalauja specialios priežiūros.
Transformatoriniai. Kaip darbinį pagrindą kūrėjai naudoja transformatorių. Įtampą galima reguliuoti rankiniu būdu. Paleidimo įrenginių galia padidinta, jie veikia efektyviai, be trikdžių. Jų trūkumai yra santykinai didelis dydis ir svoris. Be to, tokie stiprintuvai sunaudoja daug energijos.
Rekomenduojama pasirinkti variklio paleidimo įrenginį jūsų automobiliui atsižvelgiant į jo pagrindines technines charakteristikas.
Taigi, nusprendėte įsigyti busterį. Kokių parametrų turėtumėte atkreipti dėmesį renkantis?
Variklio tūris tiesiogiai veikia generuojamą srovę: kuo jis didesnis, tuo didesnė srovė reikės paleidimui. Paleidėjo įtampa turi būti identiška transporto priemonės įtampos. Pavyzdžiui, jei automobilyje yra 12 V įtampa, tai ir paleidėjas turėtų suteikti tokią pačią reikšmę.
Nepaprastai svarbu atkreipti dėmesį į papildomą funkcionalumą, srovės lygį ir energijos talpą. Tarkime, daugelis paleidėjų modelių yra aprūpinti informacijos atvaizdavimo sistema ir kontroliniais matavimo įrankiais. Baterijos talpa ir starteris turi atitikti vienas kitą. Jei naudojamas paleidėjas, kurio talpa mažesnė arba didesnė nei akumuliatoriaus rodiklis, neišvengiamas vieno iš įrenginių greitas gedimas.
Norėdami paleisti automobilio variklį, būsterį prijungiame prie atskiro akumuliatoriaus arba tiesiogiai su "krokodilais". Veiksmų eiga yra tokia:
Įkrauname paleidimo įrenginį iki 100%. Svarbu! Jei turite kondensatorinį būsterį, jis lengvai paleis automobilį, net jei jis visą naktį praleis automobilio bagažinėje stipriame šaltyje. Liuminio paleidimo įrenginiai bijo šalčio, todėl geriau juos laikyti šiltame kambaryje.
Prijungiame būsterį prie akumuliatoriaus, būtinai laikydamiesi poliariškumo. Pirmiausia prijungiame raudoną laidą - pliusą, tada juodą laidą - minusą.
Atkreipiame dėmesį į informacinę lemputę ant paleidimo įrenginio. Jei ji dega raudonai, tai variklio paleidėjas dar nepasiruošęs, palaukiame šiek tiek laiko, kol lemputė taps žalia, ir tik tada bandome paleisti variklį.
Pasukam automobilio starterį ne daugiau kaip 10 sekundžių. Jei variklis nepasileidžia iš karto, padarome pertrauką nuo 5 iki 30 sekundžių ir bandome paleisti automobilį iš naujo.
Dažniausiai normalioje temperatūroje buvęs ir įkrautas paleidimo įrenginys užtikrina variklio paleidimą iš pirmo karto.
Ką norėtume pasakyti į pabaigą? Būsterius rekomenduojama pasirinkti atsižvelgiant į automobilio techninius parametrus ir jo naudojimo sritį. Jei paleidimo įrenginį renkatės profesionaliam naudojimui, pvz., automobilių servisui, geriau apsvarstyti tradicinius modelius su rankiniais nustatymais kaip alternatyvų variantą. Automatinius paleidėjus idealiai tinka naudoti garaže. Įkrovimo įtampa turi atitikti automobilio tinklo įtampą. Pagal talpą lengva nustatyti, kokiam variklio tūriui užvedimo įrenginys yra skirtas.
Taigi jeigu jums dažnai tenka važinėtis į didesnius atstumus pavyzdžiui netgi Vilnius – Klaipėda, visada siūlome turėti su savim variklio paleidėją, kuri galite įsigyti pas mus už priimtiną kainą.